یزدفردا:مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد در پیامی موفقیت محمود رهبران هنرمندان خوشنویس یزدی را در جشنواره بین‌المللی حلیه ترکیه تبریک گفت.

محمود شالویی در پیام خود آورده است: هنرمندان خوشنویس کشور در جشنواره بین المللی حلیه ترکیه خوش درخشیدند و رتبه‌های برتر را کسب کردند که این موفقیت و افتخار حکایت از جایگاه والای هنر خوشنویسی در ایران اسلامی و برتری آن در منطقه دارد.

در جشنواره بین‌المللی خوشنویسی حلیه ترکیه جایزه 20 هزار دلاری نفر اول به محمود رهبران، جایزه 13 هزار دلاری نفر دوم به حبیب رمضانپور، جایزه 10 هزار دلاری نفر سوم به حمید جعفری و جایزه هشت هزار دلاری نفر چهارم به پیمان سادات نژاد اختصاص یافت.http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=3708429.jpg

استاد محمود رهبران كه يكي از اساتيد بنام در عرصه خوشنويسي كشور است و اكنون به‌ عنوان قطب هنر خوشنويسي يزد به شمار مي‌رود، نزد استاد اميرخاني، استاد بزرگ خوشنويسي ايران تلمذ كرده است.

وي به شيوه استادش نستعليق را خوش مي‌نويسد و با تاسي از صفات برجسته مرادش، سال‌هاست كه متواضعانه قلم مي‌زند.

بر اساس اين گزارش سال‌هايي كه استاد رهبران به‌ عنوان مشاور دبير جشنواره خوشنويسي رضوي فعاليت كرده است، سطح كيفي و تخصصي و اعتبار جشنواره دو چندان شده است.

سبك تخصصي استاد رهبران، مغتنم‌ترين فرصت فني براي جشنواره ملي خوشنويسي رضوي است كه توليت برگزاري آن بر عهده استان يزد است.

رهبران امروز استاد هنرآموزان جوان و خوش آتيه‌اي است كه قرار است هنر قدسي خوشنويسي در يزد را به جايگاه شايسته‌اش برسانند و اميد است كه در خاك هنرخيز يزد هنرمنداني چون او بالنده شوند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا